Zajmujesz się marketingiem treści? Masz rozbudowaną politykę komunikacyjną w Firmie? Jeśli tak, to zapewne optymalizujesz treści dla każdego kanału komunikacji. Jak wypromować kontent? W tym może pomóc PR, który wspiera Twoje działania SEO.
PR a nowe media
Media tradycyjne, cokolwiek same by na ten temat nie mówiły, są w odwrocie. Media cyfrowe zyskują popularność i znaczenie. Działania PR także przenoszą się do cyfrowego świata. Jak skutecznie połączyć działania content marketingu z PR? Oto cztery możliwe scenariusze:
Budowanie sieci wartościowych linków
Jednym z trzech kluczowych składników dobrego SEO jest link building. Mocne linki do Twojej strony, z opiniotwórczych mediów cyfrowych, są niezwykle cenne dla budowy reputacji i promocji kluczowych treści. To doskonała wiadomość dla specjalistów PR. Przygotowując informację prasową do opublikowania w Internecie wystarczy podać w newsie link do strony internetowej, którą chcemy promować. Jedyne, o czym warto pamiętać to sprawdzenie, czy link wbudowany w wiadomość prasową przekazaną mediom został opublikowany jako „dofollow”. W praktyce nie ma znaczenia miejsce pojawienia się linku w publikacji. Każdy dobry specjalista SEO doceni takie działania PR
Optymalizacja komunikatów PR na słowa kluczowe
Budowanie reputacji strony przez linkowanie z wiarygodnych serwisów to ważna, ale „niewidoczna” korzyść PR-owa. Komunikat PR, zredagowany z wykorzystaniem słów kluczowych ważnych dla Firmy, może być źródłem cennego ruchu organicznego. Co więcej, cykl życia newsa zbudowanego w zgodzie z zasadami SEO, nie ogranicza się do jednorazowej prezencji. Poprzez zastosowanie zasad SEO przy tworzeniu treści PR-owych mamy szansę, że nasz news będzie pojawiał się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) praktycznie przez lata.
PR Kryzysowy a SEO
Na zakończenie kilka słów o możliwościach, jakie daje SEO w neutralizacji niekorzystnych wizerunkowo treści w Internecie. Kryzysy się kończą, ludzie zapominają. Problem w tym, że Internet nie zapomina. SEO pomaga zidentyfikować słowa kluczowe, na jakie wyświetlają się informacje niekorzystne dla marki. Znając konkretne słowa kluczowe, można skutecznie przygotować i opublikować treści, które pomogą zneutralizować niekorzystne wpisy.
Jak PR może wspierać SEO – podsumowanie
Jeśli chcesz się dowiedzeć więcej o marce lub firmie naturalnym krokiem jest wpisanie jej w wyszukiwarkę. Dlatego współdziałanie PR i SEO w płaszczyźnie tworzenia treści jest takie ważnie. Chodzi o to, żeby SEO i PR współpracowały i dążyły do synergii w budowaniu reputacji i pożądanego image.
Autorem wpisu jest Jacek Sobkowski, certyfikowany SEO Manager. Na blogu Contrade.pl dowiesz się na przykład co to jest SEO.
—
millermedia.pl – skuteczna agencja marketingowa