fbpx

Bez zbędnych wstępów zapraszamy do pomocnego zestawienia rozmiarów grafik, wykorzystywanych w mediach społecznościowych, z naszym komentarzem.

A nie, dobra, najpierw tips dla leniwych – gdy umieszczasz jedną grafikę na wielu platformach (nie zalecamy, ale rozumiemy), najlepiej będzie, gdy będzie to kwadrat 1200×1200. Pasuje na Facebooka, Instagrama, LinkedIn i Twittera (z tym, że może być przycięty z góry lub dołu) oraz Pinteresta.

Gdy udostępniasz post na Facebooku, Twitterze i LinkedIn, zalecany jest prostokąt o rozmiarze 1200×628 lub większy – ważne, że w proporcjach 1,91:1.

Generalna uwaga – nie należy wrzucać plików w dużej rozdzielczości (np. 300 dpi) na żaden z portali. Obrazek będzie automatycznie skompresowany i jego jakość mocno ucierpi. Chronimy się przed tym obniżając rozdzielczość obrazka do 72 dpi i zapisując w formacie PNG.

Dobra, koniec wstępów!

Portal+grafika Rozmiar (szer x wys) Nasze uwagi
Facebook: Cover820 x 312
Film – 5-20 sek., do 20 MB
Działa dobrze także na mobile. Ważne, aby ważne treści zmieścić na środku, bo boki mogą być obcięte o 100 pikseli
Facebook: Grupa Cover1640 x 856

Facebook: Wydarzenie Cover
1200 x 628
Facebook: Zdjęcie profilowe170 x 170Należy pamiętać, że będzie w kółku! [zalecany większy rozmiar – gdyż znajomi lubią podejrzeć nasze zmarszczki]
Facebook: Obrazek do posta z linkiem1200 x 628
Facebook: Obrazek do postaProporcje 3:4 lub kwadrat. Idealne wielkości: 720, 960, lub 2048
Facebook: Zdjęcia do albumuMaks. 2048 x 2048
Facebook: Zdjęcie do stories1920 x 1080 – w proporcji 16:9
Instagram: Zdęcie profiloweMin. 110 x 110
Instagram: Obrazek lub film do postaMin. 1080 x 1080Obrazek już nie musi być kwadratem, ale zostanie przycięty do kwadratu na naszej tablicy, w feedzie pojawi się we wrzuconych przez nas proporcjach
Instagram: Zdjęcie lub film panoramiczny1080 x 566, proporcja 1,91:1
Instagram: Zdjęcie portretowe1080 x 1350, proporcja 4:5Idealne do selfie 🙂
Instagram: Stories1080 x 1920, proporcja 9:16
Instagram: IGTV Cover420 x 654, proporcja 1:1,55
Twitter: Cover profilu1500 x 500, proporcja 3:1Dużo zależy od przeglądarki i urządzenia, może obciąć 60 pikseli z góry i dołu
Twitter: Zdjęcie profilowe400 x 400, kwadrat
Twitter: Tweet ze zdjęciem1200 x 675, proporcje 16:9Jeżeli użyjesz obrazka w proporcji 2:1, boki zostaną przycięte
Twitter: Tweet z linkiem1200 x 628, proporcje 1,91:1
Twitter: Tweet z 2 zdjęciamiDwa zdjęcia obok siebie, proporcje 7:8
Twitter: Tweet z 3 zdjęciamiPierwszy obrazek z lewej w proporcji 7:8, dwa obrazki po prawej jeden nad drugim w proporcji 4:7
Twitter: Tweet z 4 zdjęciamiSiatka obrazków w proporcji 2:1
LinkedIn: Cover1584:396, proporcje 4:1Maks. waga obrazka 8 MB, LinkedIn zaleca jak największy rozmiar; na LI tylko PNG lub JPG
LinkedIn: Zdjęcie profiloweMin. 400 x 400, kwadrat
LinkedIn: Obrazek do posta z linkiem1200 x 628Identyczny jak na Facebooku
LinkedIn: Obrazek do postaKwadrat 1200 x 1200 wygląda świetnie na desktopie, ale na mobile już nie – tu lepiej 1200 x 627Min. 552 × 368
LinkedIn: Cover na profil firmowy1536 x 768Obrazek może być przycięty na wysokości – LI rekomenduje wgrywanie obrazków w dużej rozdzielczości z minimalną ilością tekstu i bez ważnych elementów przy krawędziach
LinkedIn: Logo na profil firmowy300 x 300
LinkedIn: VideoProporcje 1:2,4 lub 2,4:1, waga pliku do 5 GB, maks. 10 minut
YouTube: Cover kanału2560 x 1440
YouTube: Miniaturka filmu1280 x 760
YouTube: Ikona kanału800 x 800

Ściąga w formie infografiki:


Photo by William Warby on Unsplash