Dlaczego warto poświęcić dłuższą chwilę na dobranie odpowiedniej treściwie i jakościowo grafiki? Ponieważ to ona jest elementem, który przyciąga wzrok potencjalnego czytelnika naszego wpisu.
Co z wymiarami? Idealne wymiary udostępnionej grafiki na LinkedIn to 1200×627 pikseli (odpowiedni będzie też kwadrat 1200×1200). Mniejsze grafiki sprawiają, że widzimy piksele = nasz przekaz staje się mało profesjonalny. W przypadku większej ilości pikseli niż zalecamy grafika zostanie przeskalowana, ale obraz nadal powinien być ostry i wyraźny.
Co z prawami autorskimi? Najbezpieczniej jest wykorzystywać zdjęcia własne (robione dobrej jakości telefonem komórkowym lub aparatem) bądź korzystać ze zdjęć firmowych (ze strony www albo profilu w mediach społecznościowych) lub korzystać z banków zdjęć. W internecie znajdziemy kilka stocków z darmowymi zdjęciami np.:
Co w przypadku chęci edycji? Jeżeli chcemy delikatnie edytować nasze zdjęcie polecamy darmowe narzędzie www.canva.com. Możemy tam przyciąć, dołożyć tekst bądź nałożyć element lub filtr. Jest też możliwość wykorzystania jednego z wielu szablonów grafik. Pamiętajmy jednak, że użycie logotypu firmy wiąże się z przestrzeganiem reguł zamieszczonych w brandbooku. Nieodpowiednie wykorzystanie brandu może przynieść odmienny efekt. Warto wtedy poprosić o pomoc specjalistów z agencji. Oni na pewno przygotują atrakcyjna grafikę na wymiar spełniającą wszystkie standardy.
Jest alternatywa? Tak! Można np. udostępnić artykułu z portalu informacyjnego, dzięki czemu uwiarygodnimy nasz przekaz a do linku zostanie przypięta grafika.
Są inne możliwości? Możemy również użyć wideo (własne, bądź z bank filmów lub udostępnienie linku do YT), pamiętajmy tutaj również o zasadzie odpowiedniej jakości! LinkedIn pozwala umieścić również dokument np. prezentację w PDF, tutaj też warto zadbać o najwyższe standardy. 😉