fbpx
Wymiary grafik w mediach społecznościowych – maj 2021

Wymiary grafik w mediach społecznościowych – maj 2021

Aktualizujemy nasz poręczny wpis o rozmiarach grafik w mediach społecznościowych – zapraszamy do zaktualizowania swoich materiałów :).

Bez zbędnych wstępów zapraszamy do pomocnego zestawienia rozmiarów grafik, wykorzystywanych w mediach społecznościowych, z naszym komentarzem.

A nie, dobra, najpierw tips dla leniwych – gdy umieszczasz jedną grafikę na wielu platformach (nie zalecamy, ale rozumiemy), najlepiej będzie, gdy będzie to kwadrat 1200×1200. Pasuje na Facebooka, Instagrama, LinkedIn i Twittera (z tym, że może być przycięty z góry lub dołu) oraz Pinteresta.

Gdy udostępniasz post na Facebooku, Twitterze i LinkedIn, zalecany jest prostokąt o rozmiarze 1200×630 lub większy – ważne, że w proporcjach 1,91:1.

Generalna uwaga – nie należy wrzucać plików w dużej rozdzielczości (np. 300 dpi) na żaden z portali. Obrazek będzie automatycznie skompresowany i jego jakość mocno ucierpi. Chronimy się przed tym obniżając rozdzielczość obrazka do 72 dpi i zapisując w formacie PNG.

Dobra, koniec wstępów!

Portal+grafika Rozmiar (szer x wys) Nasze uwagi
Facebook: Cover820 x 312, min. 400 x 150
Film – 5-20 sek., do 20 MB
Działa dobrze także na mobile. Ważne, aby ważne treści zmieścić na środku, bo boki mogą być obcięte o 100 pikseli
Facebook: Grupa Cover1640 x 922

Facebook: Wydarzenie Cover
1920 x 1080
Facebook: Zdjęcie profilowe170 x 170 lub 180 x 180 Należy pamiętać, że będzie w kółku! [zalecany większy rozmiar – gdyż znajomi lubią podejrzeć nasze zmarszczki]
Facebook: Obrazek do posta z linkiem1200 x 627 AKTUALIZACJA
Facebook: Obrazek do postaProporcje 3:4 lub kwadrat. Idealne wielkości: 720, 960, lub 2048Idealne wielkości: 1080 x 1080 lub 1200 x 630
Facebook: Zdjęcia do albumuMaks. 2048 x 2048
Facebook: Zdjęcie do stories1080 x 1920 – w proporcji 16:9
Instagram: Zdjęcie profiloweMin. 110 x 110, najlepiej 180 x 180
Instagram: Obrazek lub film do postaMin. 612 x 612, a najlepiej 1080 x 1080Obrazek już nie musi być kwadratem, ale zostanie przycięty do kwadratu na naszej tablicy, w feedzie pojawi się we wrzuconych przez nas proporcjach
Instagram: Zdjęcie lub film panoramiczny1080 x 566, proporcja 1,91:1
Instagram: Zdjęcie portretowe1080 x 1350, proporcja 4:5Idealne do selfie 🙂
Instagram: Stories1080 x 1920, proporcja 9:16
Instagram: IGTV Cover420 x 654, proporcja 1:1,55
Twitter: Cover profilu1500 x 500, proporcja 3:1, minimalnie 1024 x 280Dużo zależy od przeglądarki i urządzenia, może obciąć 60 pikseli z góry i dołu
Twitter: Zdjęcie profilowe400 x 400, kwadrat
Twitter: Tweet ze zdjęciem1024 x 512, proporcje 16:9Jeżeli użyjesz obrazka w proporcji 2:1, boki zostaną przycięte
Twitter: Tweet z linkiem1200 x 628, proporcje 1,91:1
Twitter: Tweet z 2 zdjęciamiDwa zdjęcia obok siebie, proporcje 7:8
Twitter: Tweet z 3 zdjęciamiPierwszy obrazek z lewej w proporcji 7:8, dwa obrazki po prawej jeden nad drugim w proporcji 4:7
Twitter: Tweet z 4 zdjęciamiSiatka obrazków w proporcji 2:1
LinkedIn: Cover1584:396, proporcje 4:1 Maks. waga obrazka 8 MB, LinkedIn zaleca jak największy rozmiar; na LI tylko PNG lub JPG
LinkedIn: Zdjęcie profiloweMin. 200 x 200, najlepiej 400 x 400, kwadrat
LinkedIn: Obrazek do posta z linkiem1200 x 628Identyczny jak na Facebooku
LinkedIn: Obrazek do postaKwadrat 1200 x 1200 wygląda świetnie na desktopie, ale na mobile już nie – tu lepiej 1200 x 627Min. 552 × 368
LinkedIn: Cover na profil firmowy1536 x 768Obrazek może być przycięty na wysokości – LI rekomenduje wgrywanie obrazków w dużej rozdzielczości z minimalną ilością tekstu i bez ważnych elementów przy krawędziach
LinkedIn: Logo na profil firmowy300 x 300
LinkedIn: VideoProporcje 1:2,4 lub 2,4:1, waga pliku do 5 GB, maks. 10 minut
YouTube: Cover kanału2560 x 1440 – desktop,
1546 x 423 – mobile
YouTube: Miniaturka filmu1280 x 760
YouTube: Ikona kanału800 x 800


Photo by William Warby on Unsplash

Lista nietypowych świąt

Lista nietypowych świąt

Każdy dzień ma powód do świętowania – zobacz jakie nietypowe święto kryje się pod Twoją datą urodzin lub imienin. lista zawiera informacje na temat wielu mało znanych, aczkolwiek bardzo ważnych nietypowych świąt. Nie wiecie, z jakiego powodu można dziś świętować? Nie...
Jak PR może wspierać SEO?

Jak PR może wspierać SEO?

Zajmujesz się marketingiem treści? Masz rozbudowaną politykę komunikacyjną w Firmie? Jeśli tak, to zapewne optymalizujesz treści dla każdego kanału komunikacji. Jak wypromować kontent? W tym może pomóc PR, który wspiera Twoje działania SEO.

PR a nowe media

Media tradycyjne, cokolwiek same by na ten temat nie mówiły, są w odwrocie. Media cyfrowe zyskują popularność i znaczenie. Działania PR także przenoszą się do cyfrowego świata. Jak skutecznie połączyć działania content marketingu z PR? Oto cztery możliwe scenariusze:

Budowanie sieci wartościowych linków

Jednym z trzech kluczowych składników dobrego SEO jest link building. Mocne linki do Twojej strony, z opiniotwórczych mediów cyfrowych, są niezwykle cenne dla budowy reputacji i promocji kluczowych treści. To doskonała wiadomość dla specjalistów PR. Przygotowując informację prasową do opublikowania w Internecie wystarczy podać w newsie link do strony internetowej, którą chcemy promować. Jedyne, o czym warto pamiętać to sprawdzenie, czy link wbudowany w wiadomość prasową przekazaną mediom został opublikowany jako „dofollow”. W praktyce nie ma znaczenia miejsce pojawienia się linku w publikacji. Każdy dobry specjalista SEO doceni takie działania PR

Optymalizacja komunikatów PR na słowa kluczowe

Budowanie reputacji strony przez linkowanie z wiarygodnych serwisów to ważna, ale „niewidoczna” korzyść PR-owa. Komunikat PR, zredagowany z wykorzystaniem słów kluczowych ważnych dla Firmy, może być źródłem cennego ruchu organicznego. Co więcej, cykl życia newsa zbudowanego w zgodzie z zasadami SEO, nie ogranicza się do jednorazowej prezencji. Poprzez zastosowanie zasad SEO przy tworzeniu treści PR-owych mamy szansę, że nasz news będzie pojawiał się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) praktycznie przez lata.

PR Kryzysowy a SEO

Na zakończenie kilka słów o możliwościach, jakie daje SEO w neutralizacji niekorzystnych wizerunkowo treści w Internecie. Kryzysy się kończą, ludzie zapominają. Problem w tym, że Internet nie zapomina. SEO pomaga zidentyfikować słowa kluczowe, na jakie wyświetlają się informacje niekorzystne dla marki. Znając konkretne słowa kluczowe, można skutecznie przygotować i opublikować treści, które pomogą zneutralizować niekorzystne wpisy.

Jak PR może wspierać SEO – podsumowanie

Jeśli chcesz się dowiedzeć więcej o marce lub firmie naturalnym krokiem jest wpisanie jej w wyszukiwarkę. Dlatego współdziałanie PR i SEO w płaszczyźnie tworzenia treści jest takie ważnie. Chodzi o to, żeby SEO i PR współpracowały i dążyły do synergii w budowaniu reputacji i pożądanego image.

Autorem wpisu jest Jacek Sobkowski, certyfikowany SEO Manager. Na blogu Contrade.pl dowiesz się na przykład co to jest SEO.

millermedia.pl – skuteczna agencja marketingowa